Sabtu, 2 Julai 2011

USHA orang ke MAKAN orang???



C U AGAIN!!hahaha...=P

TARIKH: 9 Mei 2011

Thanks coz sudi terus membaca aku punyer coretan dan ceriter yang tak seberapa nih..huhu...

Nak dijadikan cerita,hari ni aku tolong la ayah aku pergi bayar bil elektrik dekat pejabat pos.Aku masuk je,da ramai orang..hadoss....macam malas pun ade nak tunggu..masa tu nombor giliran 115,dan nombor giliran aku 139..wah,jauh la nampaknyer...takpe takpe...aku tunggu jugak..

So,masa tengah menunngu nih,ade la sorang minah nih pon ade urusan jugak dekat situ.Die pun ambil lah nombor giliran.Kerusi dekat situ dah penuh,so die berdiri la..sama la jugak dengan aku,berdiri...

Dalam pejabat pos tu,aku perasan yang budak melayu muda aku dengan die jer..so,takpelah..takkan nak ngurat pulak.haha...tak lama lepas tu,aku perasan something..Die asyik ‘usha’ orang lain jer...nak usha takpe,sebab aku pon dok usha orang lain,bukan ape,suke tengok gelagat manusia di sekitar aku nih..tapi yang die usha lain macam..macam nak makan orang yang die usha tu...muke die..perghhhh..garang giler serius kuasa 2...hahaha...entah apa la yang die geramkan,aku pon tak tahu.

Ada sekali tu,ada 2 orang India bercakap.Confirm confirm la diorang cakap bahasa tamil.Yang minah tu ‘usha’ diorang 2 orang tu,ntah la..macam die paham lak apa yang dibicarakan diorang..pastu,muke macam nak marah...adoi la..

Aku pon salah sorang mangsa ‘usha’ die..hantuu betul la die nih..agak agak la..nak usha pon usha jer la..tak yah la wat muke seposen lak...aishhh

Kepada korang yang baca nih,jangan wat macam tu yer,,,nanti orang mengumpat baru tahu..bukan la aku suruh senyum memanjang pulak,tapi takyah la buat muke ‘ketat’ tu sambil usha orang.Nanti gelabah lak orang yang korang usha tu,dok pikir apa yang tak kene dengan die...

Ok ok..jom kita ‘usha’ orang...senyum!!!! =)

BUDI BAHASA BUDAYA KITA


Tiada ulasan: