Ahad, 21 Ogos 2011

“NASIK AYAM”



Berikut adalah perbualan di antara dua orang rakan yang sedang bekerja di sebuah kilang.

“Zam,hang pergi beli nasik jap.Aku lapar la...”

“Apsal aku lak,asyik asyik aku jer!”

“Cett,berkire la..dah hang jer yang ade motor..g la jap...”

“Em,yela yela..hang nak makan ape?”

“Belikan aku nasik ayam la..”

“Aik.nasik ayam ke?hang biar betul nih?”

“Betul la...dah dah..gi la cepat..aku dah kebulur da nih”

“Yela yela...aku gi la jap”

Zam pun pergila beli makanan untuk mereka berdua.Selepas 20 minit...

“Murad,nah nasik hang”

Murad bukak bungkusan tu dengan muke yang agak kebulur...

“Aik,nih nasik ape nih?bersepah sepah lauk dier...sejuk pulak tu...”

“Laa....kan hang nak nasik ayam tadi....”

“Nih nasik ayam hang beli kat mane nih?”

“Aku tak beli la...Kan belakang rumah pakcik Samad belakang kilang kite nih ade reban ayam.Aku gi amek sikit la kat sane tadi..”

“Hah????”

Tiada ulasan: