Rabu, 9 Mac 2011

KL di waktu malam

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kali ini,aku nak kongsikan satu perkara.hari itu,aku bersama-sama rakan-rakan ke downtown,di cheras.Tempat di sini ada jual macam-macam jenis pakaian,dan banyak yang murah.So,siape yang nak bershoping,raa nya tak perlu lah untuk ke kedai mahal-mahal,cukup lah di sini sahaja.Tempat ini hanya dibuka pada 10 malam sehingga 3 pagi.Jadi,aku mengambil keputusan bersama rakan-rakan untuk stay up diluar sampai subuh.

Bukan ini yang aku nak ceritakan sebenar nya.Selepas habis kitorang jalan-jalan di downtown tu,kitorang cadang nak lepak kat KLCC,ambil angin malam di sana.Jadi,kawan aku seorang ni ade GPS,jadi die gunakan la GPS tu untuk ke KLCC.Masa nak ke KLCC tu,kitorang tersalah ambil jalan.Tak tahulah jalan apa...yang terkejut nya,kami nampak sebuah motor,macam motor RXZ sedang dibakar api yang kuat menyala...Sangat sangat terkejut!!!Adakah ianya perbuatan menganiaya orang atau pun memang motor itu ada masalah teknikal,aku pun tak pasti.Motor tu kene bakar sama style macam dalam cerita GHOST RIDER,..huhuhu...

tak lama kemudian,kitorang ambil la satu jalan ni,untuk buat u-turn.Tak sangka2 langsung,tempat tu ada gaya macam tempat 'anak-anak ayam' berkeliaran.Serius,takut giler masa tu.Rasa tak selamat kat situ...Di situ,boleh nampak la 'anak-anak ayam' ada,'pembeli anak ayam' pun ada.tempat tu agak sunyi,tapi ade 'anak-anak ayam' yang menunggu.Alhamdulillah,kami selamat keluar dari situ...seram....

So,ini first time aku keluar jalan-jalan di KL waktu malam..dapatla tengok senario masyarakat di situ.

So,ini sahaja yang nak dikongsikan..Moga aku tak terlibat dalam benda tu semua..amin...

2 ulasan:

lalah berkata...

scary je..npe xpnah tau pn b4 ni?

are yat berkata...

tak pernah tau ap?pasal keadaan tu ke?