Selasa, 29 Mac 2011

Tak Ada Yang Abadi


bertemu lagi dalam ruangan kali ini.Hari nih aku tibe-tibe dapat satu idea yang nak share dengan korang..huhu...kalua menarik,bagus..kalau sebalik nyer,diam..hahahaha...

Tengok tajuk di atas,rase-rase faham tak apa maksudnya?

Jom layan lagu nih dulu sebelum kite huraikan lebih lanjut...




so,dah tengok?dapat gambaran?

So,semua benda dekat dunia nih,sama ada 'living things' atau 'non living things' pasti tidak akan abadi.(wah,gune term BI gitu...hehe)...Maksudnya,semua benda itu tak akan kekal sebegitu selama-lamanya.
Contohnya,batu....batu memang bukan benda hidup tapi tak semestinya batu yang besar itu akan kekal besar,dan tak semestinya batu yang kecil itu tetap begitu.
Sama jugak lah macam pokok.takkan kekal macam tu..mungkin akan berubah sebab usia,ataupun mungkin disambar kilat.Tak gitu??

Sama jugak lah macamkite nih,manusia..macam-macam yang boleh dihuraikan dalam konsep ni..antaranya nyawa,fizikal ataupun sifat manusia itu.Orang yang baik tak mustahil bertukar jadi jahat..atau yang bodoh tak mestahil jadi genius satu hari nanti.Nyawa pun sama...manusia tak akan kekal hidup selamanya,yang berbeza bagaimana dia akan melalui saat itu.

Jadi,persoalannya bagaimana untuk memastikan sesuatu itu abadi,Kalau bercakap mengenai nyawa,sudah tentulah bukan pada tangan kita.tapi,bersandarkan sikap,sifat,kemajuan diri..adakah itu MESTI kekal?tidak...itu boleh diubah..caranya bagaimana dan apakah pegangan kita untuk melakukannya.

Anda faham?

kita perlu ada satu pegangan hidup yang nyata dan sentiasa berusaha untuk tidak mencemarinya.Selain itu,jangan sesekali memandang rendah seseorang itu..siapa tahu satu hari nanti orang yang kita lekehkan itu berdiri lebih tinggi dari kita..kan?

Rasanya setakat itu sahaja...mungkin ada yang tersurat dan tersirat...terima kasih kerana membaca...





Tiada ulasan: