Rabu, 30 Mac 2011

'Penemuan' sains terbaru!!

Assalam dan bertemu kembali.

Hari nih aku nak share sesuatu dengan korang.Ade kaitan kot dengan sains.huhuu.

Aku nih kalo ade mase,suke main PES.Tahu ke tak apa itu PES?kalau tak tahu,search kat google k..hehe.
So,ada la satu malam tu,aku main la game nih gune controller aku yang dah usang nih..haha..Untuk mengelak bising satu bilik,aku guna la headphone aku yang tercinta nih.
tengah sedap-sedap main(padahal kene buli dengan komp,huhu),sekali yang hujung headphone tu tercabut dari lubang headphone laptop nih.So,memang bunyi merebak satu bilik.Aku teruskan permainan sebab nak menang punyer pasal...Tapi,yang pelik nyer,controller aku masih berfungsi walaupun sudah tercabut!!

Untuk membuktikan teori ini,aku teruskan permainan dan memang ternyata controller aku masih berfungsi walaupun sudah tercabut dari laptop!!

Satu penemuan terbaru!!!nmpak gaya,aku mungkin boleh habiskan degree cepat dan terus masuk PHD kalau aku orang pertama yang tahu penemuan ini...

Jadi,aku mulakan kajian yang mendalam.Mungkin melibatkan 'wave application'...mungkin la,aku tak kata betul..huhu


Wayar headphone yang bersambung dengan
laptop


Sudah tercabut,,,saat persoalan terungkap


eksperimen untuk membuktikan
teori


Tiba-tiba aku dapat ilham...Yang tercabut tu sebenarnya headphone punyer ke controller punyer?
"aah la,yang tercabut tu headphone,bukan controller..patut la boleh main lagi"(bisik hati ku)

Nasib baik aku tak umumkan di khalayak ramai tentang "penemuan" nih..kalau tak,malu aku..hahaha...

hehehe...jangan marah=P


Keadaan di mana controller masih melekat
di laptop,pada masa yang sama headphone ter
tanggal dari laptop

8 ulasan:

lalah berkata...

ya Allah, brserabut nye main!!

ingt dh btul3 dpt pnemuan trbaru...ciiss, ciisss dan ciiisss..hahaa ;p

are yat berkata...

hahaha..ade gak orng tertipu..keh3

lalah berkata...

bkn tertipu la..org ni jnis baik..sume ingt die ckp 2 btul..huhu T__T

are yat berkata...

haha...bagus2..ti nak wat ag citer mcm nh,pastu percye lagi k..haha

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

mngarut btol la.. tah hape2..
hahahaha..

are yat berkata...

dah name pon 'penemuan'....hahaha

UNCLE LAN berkata...

haha terbaik lah..atleast dpt kurangkn stress yg berserabut nie..tgh cri bahan utk assigment tiba2 ja jmpa yg lain..haha
TERBAIK!!!!