Ahad, 9 Januari 2011

Alangkah Indahya

Date:9-10 January

Salam..bertemu kembali setelah beberapa lama mendiamkan diri...Kali ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman yang menarik dalam tempoh dua hari yang dinyatakan di atas...

Gembirakah anda apabila mempunyai ramai kenalan baru?
Gembirakah anda apabila mempunyai ramai kenalan baru yang mempunyai matlamat dan haluan hidup yang jelas seperti anda?
DAN gembirakah anda jika mereka ini mersama-sama anda dalam mencapainya,menjadikannya satu REALITI dan bukan FANTASI?

Rakan-rakan sekalian..itulah yang saya telah alami selama 2 hari ini.Bermacam-macam orang yang saya telah jumpa,dan berkenalan...Dari pelbagai aspek saya perhatikan,mungkin dari segi percakapan,pakaian,ramah-mesra,dan apa keistimewaan yang ada padanya.

Dalam pada itu,terdapat juga saya jumpa rakan yang tidak bersama-sama kita dalam mencapai bintang yang sama,bahkan ingin menggunakan kita sebagai platfom untuk dia berjaya..

Alhamdulillah,saya dinampakkan oleh Nya ciri-ciri manusia yang bermacam-macam,agar saya lebih pandai dalam membuat penilaian untuk memilih SAHABAT SEJATI kita...

SAHABAT SEJATI tidak akan membiarkan kite tergapai-gapai dalam mengejar matlamat..dalam memburu kejayaan,tiada alasan untuk berseorangan...jika tidak SATU,tidak adalah DUA,TIGA dan seterusya...jadi,berSATU itu amat penting...

Dalam 2 hari itu jugak,saya telah dibuka minda oleh teman bahawa PERNIAGAAN merupakan satu jalan kearah kejayaan.Mengenggam degree tidak bermaksud anda akan berjaya...itu yang saya dapat faham..9/10 rezeki sendiri adalah datangnya dari PERNIAGAAN.

Saya juga diingatkan bahawa PENDIDIKAN adalah harta paling bernilai dalam pembangunan modal Insan yang berjaya..Jikalau pada hari ini,kita dapat lihat ibu bapa sanggup menggadai tanah untuk mendaftarkan anak ke universiti...Itu memang bagus..amat-amat bagus...

Rakan-rakan sekalian...anda bayangkan jika saya satukan point-point yang penting bagi setiap topik...BERSATU + PERNIAGAAN + PENDIDIKAN....

Apakah yang anda fikir persamaan di atas akan menghasilkan apa?

JAWAPANNYA




HEBATTT!!!!


Memang ini telah menjadi peluang yang sangat hebat bagi sesiapa yang nampak...Bagi sesiapa yang tidak nampak,itu bukan salah anda..Anda perlu mengambil lebih masauntuk memahaminya...jika anda perlukan pertolongan,saya akan tolong...

Ingatlah rakan-rakan,peluang kadang-kadang datang sekali sahaja...ia akan berlalu begitu sahaja jika kita tidak menyambutnya...

Tetapi,bagi yang nampak,bukan sahaja akan menyambut,tetapi juga akan MENGENGGAM ERAT dan TIDAK AKAN MELEPASKANNYA walau apa pun halangan...


Tiada ulasan: